Obezite ameliyatı olanlar için Ramazan önerileri

Obezite ameliyatı olanlar için Ramazan önerileri

Prof. Dr. Halil Coşkun ile birlikte çalışmalar yürüten Uzm. Bariatrik Dyt. Nazlı Acar, bazı kurallara uymak kaydıyla obezite ameliyat sonrası ilk yılı tamamlayan hastaların hekimlerine danışarak oruç tutabileceğini söylüyor.

Dyt. Nazlı Acar, obezite ameliyatı geçirmiş hastalara Ramazan için şu tavsiyelerde bulundu:

Ramazan’da amacınız kilo vermek olmasın

Bir obezite ameliyatı geçirmiş hastaysanız; Ramazan Ayı dendiğinde ilk aklınıza gelmesi gerekenler:

– Sahur ve iftar menüleri

– Katı sıvı ayrımı

– Protein miktarı

Ramazan ayı boyunca doğru amaç; “Kilo vermek değil, kilo korunumu sağlayabilmek” diye uyardı.

Obezite ameliyatı geçirmiş kişilerin dikkat etmesi gereken en önemli şey; ana öğünlerini kompleks karbonhidratlar ve yüksek kalitede protein içerikli olmasına özen göstermesi ve aynı zamanda besin takviyelerini ihmal etmemeleri yönünde olmalıdır.

Sahur için öneriler
Ramazan ayında sahur yapmak günlük gereksinimler, kalori dengesi ve gün boyu enerjik kalmak açısından son derece önemlidir.

Özellikle tercih etmeniz gereken besinler şunlar olmalıdır:

– Proteinden zengin besinler

– Yüksek lifli yiyecekler

– Kompleks karbonhidratlar (tam tahıllı ürünler) hem sindirim sistemi için hem de uzun süreli tokluk hissi için tercih edilmelidir.

Sahur menüsü için seçenekler
– Yumurta/peynir çeşitleri

– Peynirli tam tahıllı sandviç

– Taze veya kuru meyve (özellikle kabızlık için 1 -2 kuru kayısı)

– Tuzsuz ve kavrulmamış yağlı tohumlar (miktar kontrolü yapılarak ceviz, fındık, badem gibi)
Beslenme açısından bu dönemde hem katı sıvı ayrımına dikkat etmeli hem protein ağırlıklı beslenmeye özen göstermelisiniz. Öğünlerinizde sabırlı olup uzun sürede, gerekirse birkaç seferde (sahuru ikiye bölmek gibi) yapmaya çalışınız. Sahur için uzunca bir süre ayırmayı ihmal etmeyiniz!

İftar için öneriler
İftarınızı ikiye bölün; iftarınızı ikiye bölmek uzun süreli açlık sonrasında oluşabilecek kan şekeri dengesizliğini de önleyecektir.
Geleneksel tatlılar yerine kuru meyve tercih edin (sınırlı ölçüde hurma gibi)

İftarda ilk öğünde tercih edilebilecekler
– 1 bardak su

– Ilık çorba (1-2 kaşık)

– Hurma

En az 15-20 dakika ara verin.

İftarda ikinci öğünde tercih edilebilecekler
– Tavuk/balık/kırmızı et (uygun pişirme teknikleri uygulanarak) veya etli sebzeli yemekler

– Yağsız yoğurt (1 çay bardağı kadar)

– İftarın ikiye bölünmesi tokluk sinyalleri ile aşırı yemek yenmesini de engelleyebilmektedir.

– İftardan 1 saat sonra su yudumlamayı, süt veya ayran gibi sıvı almayı ihmal etmeyiniz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s